Helgen

Hej, eller godmorgon! Skolan är slut och jag tänkte dela med mig av lite intryck från helgen.
* Heltäckningsmatta nästan överallt, skönt att gå på i ärlighetens namn. Men...
* ... Tydligen tar man inte av sig skorna hemma hos folk här, så du går med skorna på inomhus! Snacka om smutsiga mattor, usch.
* Dom hade två hundar, en pudel och en chiuaua. Söta och snälla hundar, Hannes gillar!
* På söndagen åkte vi till Kyles pappas bror och käkade frukost. Korv, biffar, bacon, ägg, potatis, pannkakor, scones med "gravy" (typ en slags sås), kaffe, juice och monkey bread. Monkey bread typ som svenska kanelbullar fast i en lång panna. Socker, kanel och smör används också i större mängd här ;-)
* Familjen är högt värdesatt här borta.
* Trick or treat pågick mellan 5 - 7 pm. Tyvärr bestämde min kamera sig för att leka elak, så alla kort jag tog har försvunnit:( Jag ska försöka ta ett till kort på allt godis. Men jag skämtar inte när jag säger att vi fick ihop 2-3 kilo godis, per skalle!
* Snabbmat är billigt, för det är det enda jag har ätit under helgen...
Ja, det var lite smått och gott. Nu ska jag försöka vila en liten stund innan jag drar igång med läxor jag måste göra tills imorgon :-/
På återseende, kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0