Idag är jag en stolt svensk!

Godmorgon!
Har precis haft sociologi nu på morgonen, och gissa om jag var en stolt svensk medborgare när jag kom ut från klassrummet! Vi pratade om social stratification (ojämlikhet) I USA, och då mer specifikt att 1 procent av de rikaste i amerika äger över 81% av inkomster/tillgångarna i landet. Min lärare jämförde dock hela tiden med Sverige, och sa att vi var väldigt bra och att alla länder egentligen vill vara som Sverige! Jag växte nog en halvmeter där i klassrummet, Sverige rules!!!
Nu ska jag vila lite, sen är det till att plugga heeeela dagen, fy fan säger jag bara:/
pussåkram

Kommentarer
Postat av: karin

sverige är något att sakna!

2010-10-13 @ 16:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0