Måndag

Blev precis klar med statistiken... gjorde nog fan inte rätt på hälften, men jag får prata med honom imorgon... helt stört kan jag iallfal meddela!
Eftersom jag för tillfället är helt ensam då Kyle är hemma hos sin familj tänkte jag göra en lista på vad som är bra med USA respektive dåligt. Jag har verkligen inte tänkt att flytta hit, och klankar inte ned på Sverige (då jag är en mycket stolt svensk!) Sånt som familj, karin etc räknar jag inte med. Detta är hårdfakta!
USA - Positivt:
- När du åker långresor (som vi gjorde) finns det matställen var 15:e minut, på fullt allvar! Du behöver med andra ord vara hungrig!
- Sammanhållningen. Alla (som jag träffat) har varit väldigt trevliga, hjälpsamma och glada. De tycker om och vill hjälpa till skillnad från Sverige där man gärna inte frågar om hjälp...
- maten i största allmänhet är god!
- Allt finns! Vill du ha något kan du fixa det utan problem!
- Billigt! I största allmänhet så är allt billigare än i Sverige
Usa - Negativt
- VÄGARNA! Det bumpar och hoppar fan i mig hela tiden! Tacka vet jag Sveriges vägar, det är som att åka på lambipapper i jämförelse!
- Maten. Den är god, men oftast ganska onyttig. Sallad är något du inte ser varje dag (sallad på hamburgare räknas inte)
- Folk är ruskigt konservativa. Inte alla, men många kollar bakåt istället för framåt.
- Ingen fri sjukvård. Med andra ord, allt kostar här, tryggheten måste köpas.
- Dubbelmoral
- Toaletterna/badrum. De toaletter jag varit på hittills har alltid inneburit bås. Det är med andra ord inte ett "eget rum" som i sköna Sverige där du kan sitta själv och filosofera, utan här ser alla nederdelen på din kropp (benen).
Ja, det var lite... hade inget annat för mig så jag tänkte att detta kunde vara roligt... Nu ska jag duscha, sen ta lite mat innan jag kryper till sängs... jobbig dag imorgon!
Hejdå och godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0