Recension - Above heaven/Beyond Hell

Som ni förmodligen redan vet diggar jag Volbeats nya skiva sjukt mycket. Här kommer en liten recension av varje låt. Låtarna är i samma ordning som på skivan;
Mirror and the Ripper - Bra första låt. Sköna gitarrer, bra text och rösten är underbar. Refrängen är typisk Volbeat!
Heaven Nor Hell - Typisk Volbeatlåt. Sköna gitarrer, äckligt bra sång och ännu bättre refräng!
Who they are - En av de sämre låtarna. Jag gillar den dock, men det är inte så väldigt mycket "Volbeat". Nästan som en lite hårdare version av Still Counting
Fallen - EN låt som jag älskar, tänker på Karin:) Sången dock är lite mixtrad, så det låter inte som vanligt ibland. Texten är dock sjukt bra och refrängen är rys-varning
A Better Believer - Snabb låt, men är väldigt bra, speciellt refrängen.
Shots/7Shots - En låt som jag anser är en av de bästa på skivan. Sjukt bra inledning, Bra text, äckligt bra röst samtidigt som det är sköna gitarrer. Lite country över det hela.
A New Day - Också en av de bästa på skivan. Precis som låten ovan, fast ännu bättre refräng. Kanske den bästa refrängen på hela skivan, LYSSNA!
16 Dollars - En riktigt Elvis Presley låt som är upphottad i äkta Volbeat style!

A Warrior's call - En "pumpa dig själv upp" låt. Helt okej, men inget speciellt direkt. Avslutningen av låten är dock riktigt bra!
Magic Zone - Börjar tveksamt, men går sedan öven och blir en av de bättre låtarna på skivan!
Evelyn - En riktig miss. Gitarren är superbra, men någon (vet inte vem) typ growlar igenom låten och bara förstör enligt min mening. Refrängen är dock bra!
Being 1 - Helt okej låt, inget mer.
Thanks - En låt där dom tackar fansen för stödet. Man kan inte mer än älska låten!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0